Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 9 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Právní úprava product placementu a jeho využití Českou televizí
Dráb, Martin ; Benda, Josef (vedoucí práce) ; Trampota, Tomáš (oponent)
Předmětem této práce je analýza právní regulace product placementu a jeho využití Českou televizí. Právní úprava vychází ze sekundární práva Evropské unie. Součástí této analýzy je proto i evropské právo. Kromě samotné právní úpravy je předmětem této práce také judikatura a v závěrečné části zamyšlení nad právní úpravou de lege ferenda. V druhé části, která se zabývá Českou televizí a jejím využitím product placementu je v první řadě definována tato forma marketingové komunikace, jsou popsány teoretické náležitosti s ohledem na současný stav poznání a zmíněný jeho pozitivní a negativní vlastnosti. Výzkumná část je založena na komparativní analýze pořadů České televize, ve kterých bylo využito product placementu. Porovnání je provedeno s obdobnou formou zahraničních pořadů. Výsledkem je doporučení a možnosti aplikace prouduct placementu do budoucna a konkretizace zjištěných nedostatků.
Regulace hlasitosti v televizním vysílání: světový kontext a česká právní úprava
Moravec, Matěj ; Křeček, Jan (vedoucí práce) ; Chudoba, David (oponent)
Bakalářská práce se věnuje problematice právní úpravy regulace hlasitosti televizního vysílání, převážně v souvislosti s dlouhodobým a celosvětovým problémem hlasitých reklam. Nejdříve jsou popsány technické záležitosti a otázky produkce zvukové stopy televizního vysílání a měření hlasitosti vysílání. Další kapitoly se věnují světovému kontextu regulace hlasitosti, především v souvislosti s činností ITU a EBU, a následně jsou analyzována právní řešení regulace ve vybraných zemích, konkrétně USA, Francii a Polsku. V druhé polovině práce je zachycen historický vývoj boje proti hlasitým reklamám v českém prostředí a jeho projevy v legislativě - popsány jsou iniciativy, které k uzákonění regulace hlasitosti vedly, stejně jako návrhy zákonů a prováděcích vyhlášek, činnost RRTV, kritika ze strany provozovatelů vysílání, konečné verze zákona o provozování rozhlasového a televizního vysílání a prováděcí vyhlášky, dopad na vysílání, výsledky měření a předpokládaný budoucí vývoj.
Etika práce se synchronem v televizním zpravodajství a publicistice
Černá, Zuzana ; Lokšík, Martin (vedoucí práce) ; Šmíd, Milan (oponent)
Bakalářská práce Etika práce se synchronem v televizním zpravodajství a publicistice rozebírá problematiku užití synchronních výpovědí v rámci mediálních obsahů a způsob jejich úpravy. Vše je zasazeno do etického rámce a snaží se odpovědět na otázku, kam až může novinář zajít, aby se nedopustil manipulace s originálem. Dílčí částí této práce je také analýza reportérských vstupů, stand-upů. Analýza mapuje práci všech tří celoplošných televizních stanic, respektive jejich hlavních zpravodajských relací. Na vybraných příkladech se snažím demonstrovat největší chyby, kterých se reportéři z mého pohledu dopustili. Předmětem druhé části analýzy jsou dva konkrétní případy práce se synchronem, které byly zpochybněny. Prvně se jedná o případ napadení České televize za vytržení slov z kontextu ze strany politika Petra Nečase. Druhou, již uzavřenou záležitostí, se zabývala i Rada pro rozhlasové a televizní vysílání. Jde o událost z jara roku 2010, kdy do médií unikl neformální rozhovor tehdejšího předsedy ODS Mirka Topolánka pro magazín LUI. V prvních dvou kapitolách přidávám teoretický rámec jak od filozofických tak mediálních teoretiků, včetně popisu kodifikovaných pravidel vycházejících z etických kodexů České televize a BBC i zákonů. Třetí kapitola tvoří přechod od teorie k praxi a prostřednictvím...
Teleshopping a teleshoppingové pořady pohledem regulace
Hadaš, Jiří ; Benda, Josef (vedoucí práce) ; Miessler, Jan (oponent)
Tématem práce je specifický segment komerční mediální komunikace -teleshopping. Předmětem teleshoppingového vysílání není jen přímý prodej zboží, ale například i konzumace služeb, kterými mohou být účast v interaktivní soutěži, věštba či jiná služba ezoterického charakteru. Teleshopping jako jedna z forem obchodního sdělení podléhá úpravě zákona o regulaci reklamy, zákona o provozování rozhlasového a televizního vysílání a zákona o audiovizuálních mediálních službách na vyžádání. Podstatným pramenem úpravy je rovněž judikatura Městského soudu v Praze a Nejvyššího správního soudu. Na příkladech správní praxe Rady pro rozhlasové a televizní vysílání je popsána regulace tohoto segmentu obchodních sdělení a je zachycena celá šíře možných porušení zákonných předpisů v případech vysílání teleshoppingu. Předkládaný materiál pro komplexnost rozboru dané problematiky zasazuje teleshopping do širšího kontextu, proto se věnuje rovněž popisu dalších forem obchodních sdělení zastoupených v oblasti televizního vysílání a vysvětluje rozdíly mezi jednotlivými typy. Pozornost je věnována také zahraničním zkušenostem, zejména pak příkladům postihů protiprávního teleshoppingu ve vybraných evropských zemích.
Regulace reklamy v televizním vysílání
Böhmová, Alžběta ; Köpplová, Barbara (vedoucí práce) ; Benda, Josef (oponent)
Tématem této bakalářské práce je reklama v televizním vysílání a její regulace v České republice. Jejím cílem je poskytnout ucelený přehled současné regulace televizní reklamy a nastínit její fungování v praxi. Práce je rozdělena do čtyř částí. První část je věnována historii reklamy a její regulace na našem území od doby Rakouska-Uherska až do současnosti. Obsahem druhé části je právní regulace televizní reklamy v ČR - v jejím úvodu je předestřen vliv Evropského práva na současnou českou právní úpravu, poté následuje rozbor soukromoprávní regulace reklamy s důrazem na úpravu nekalé soutěže a následně rozbor regulace veřejnoprávní. Třetí část práce se zaměřuje na instituce působící v oblasti regulace reklamy, kterými jsou Rada pro rozhlasové a televizní vysílání a Rada pro reklamu. Poslední část práce se věnuje reálnému fungování této regulace, přičemž aplikace zákonných pravidel a činnost pověřených institucí je demonstrována na několika kauzách z oblasti české televizní reklamy.
Regulace hlasitosti v televizním vysílání: světový kontext a česká právní úprava
Moravec, Matěj ; Křeček, Jan (vedoucí práce) ; Chudoba, David (oponent)
Bakalářská práce se věnuje problematice právní úpravy regulace hlasitosti televizního vysílání, převážně v souvislosti s dlouhodobým a celosvětovým problémem hlasitých reklam. Nejdříve jsou popsány technické záležitosti a otázky produkce zvukové stopy televizního vysílání a měření hlasitosti vysílání. Další kapitoly se věnují světovému kontextu regulace hlasitosti, především v souvislosti s činností ITU a EBU, a následně jsou analyzována právní řešení regulace ve vybraných zemích, konkrétně USA, Francii a Polsku. V druhé polovině práce je zachycen historický vývoj boje proti hlasitým reklamám v českém prostředí a jeho projevy v legislativě - popsány jsou iniciativy, které k uzákonění regulace hlasitosti vedly, stejně jako návrhy zákonů a prováděcích vyhlášek, činnost RRTV, kritika ze strany provozovatelů vysílání, konečné verze zákona o provozování rozhlasového a televizního vysílání a prováděcí vyhlášky, dopad na vysílání, výsledky měření a předpokládaný budoucí vývoj.
Právní úprava product placementu a jeho využití Českou televizí
Dráb, Martin ; Benda, Josef (vedoucí práce) ; Trampota, Tomáš (oponent)
Předmětem této práce je analýza právní regulace product placementu a jeho využití Českou televizí. Právní úprava vychází ze sekundární práva Evropské unie. Součástí této analýzy je proto i evropské právo. Kromě samotné právní úpravy je předmětem této práce také judikatura a v závěrečné části zamyšlení nad právní úpravou de lege ferenda. V druhé části, která se zabývá Českou televizí a jejím využitím product placementu je v první řadě definována tato forma marketingové komunikace, jsou popsány teoretické náležitosti s ohledem na současný stav poznání a zmíněný jeho pozitivní a negativní vlastnosti. Výzkumná část je založena na komparativní analýze pořadů České televize, ve kterých bylo využito product placementu. Porovnání je provedeno s obdobnou formou zahraničních pořadů. Výsledkem je doporučení a možnosti aplikace prouduct placementu do budoucna a konkretizace zjištěných nedostatků.
Rozsah a použití reklamy v TV (povolení použití product placementu po 1.6.2010)
Rozumová, Markéta ; Köppl, Daniel (vedoucí práce) ; Gerbery, Juraj (oponent)
(abstrakt) Bakalářská práce "Rozsah a použití reklamy v TV (povolení použití product placementu po 1. 6. 2010)" se zaměřuje na změnu v české televizní tvorbě, která byla způsobena přijetím novely zákona, umožňujícího využívání product placementu, jako způsobu obchodního sdělení a zařazujícího tento komunikační nástroj mezi obchodní produkty televizních stanic. Práce stručněji popisuje vývoj product placementu od jeho historických počátků, přes rozšíření ve filmové tvorbě až k povolení v televizi. Popisuje právní úpravu PP v ČR a její výklad ze strany Rady pro rozhlasové a televizní vysílání. Podrobněji se zaměřuje na situaci v prostředí českých televizních stanic, na způsoby umístění produktu a možné výhody jeho použití v porovnání s klasickými reklamními spoty. Porovnává veřejnoprávní Českou televizi a soukromou TV Nova, uvádí konkrétní příklady pořadů, ve kterých se PP začal uplatňovat. Práce prezentuje názory mediálních odborníků, zadavatelů reklam, hodnocení a zásahy RRTV a názory diváků. Cílem práce bylo zjistit a zhodnotit, jak se uvedení PP do českého televizního prostředí projevilo v pořadech, zda se zda naplnilo očekávání zadavatelů a provozovatelů vysílání, zda se stalo přirozenou součástí televizních děl a jak je vnímáno publikem
Etika práce se synchronem v televizním zpravodajství a publicistice
Černá, Zuzana ; Lokšík, Martin (vedoucí práce) ; Šmíd, Milan (oponent)
Bakalářská práce Etika práce se synchronem v televizním zpravodajství a publicistice rozebírá problematiku užití synchronních výpovědí v rámci mediálních obsahů a způsob jejich úpravy. Vše je zasazeno do etického rámce a snaží se odpovědět na otázku, kam až může novinář zajít, aby se nedopustil manipulace s originálem. Dílčí částí této práce je také analýza reportérských vstupů, stand-upů. Analýza mapuje práci všech tří celoplošných televizních stanic, respektive jejich hlavních zpravodajských relací. Na vybraných příkladech se snažím demonstrovat největší chyby, kterých se reportéři z mého pohledu dopustili. Předmětem druhé části analýzy jsou dva konkrétní případy práce se synchronem, které byly zpochybněny. Prvně se jedná o případ napadení České televize za vytržení slov z kontextu ze strany politika Petra Nečase. Druhou, již uzavřenou záležitostí, se zabývala i Rada pro rozhlasové a televizní vysílání. Jde o událost z jara roku 2010, kdy do médií unikl neformální rozhovor tehdejšího předsedy ODS Mirka Topolánka pro magazín LUI. V prvních dvou kapitolách přidávám teoretický rámec jak od filozofických tak mediálních teoretiků, včetně popisu kodifikovaných pravidel vycházejících z etických kodexů České televize a BBC i zákonů. Třetí kapitola tvoří přechod od teorie k praxi a prostřednictvím...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.